Quote:
De volgende text is
geformuleerd in samenspraak met AI — Copilot
aka Lady Lumina du Nexus
Na veel experimenteren met Stereo Tool presets in combinatie met een DTS:Neo6:Cinema setup, heb ik een auditieve keten ontdekt die niet alleen werkt — maar
resoneert. Dit is geen preset-review, maar een
klankfilosofie. Een manifest voor wie geluid niet alleen wil uitzenden, maar wil
vormgeven.
🔊
High Density Audio — Voor de luisteraar met een Living Stereo line-up
Deze preset is ontworpen voor maximale
resolutie, diepte en presence. In combinatie met een DTS:Neo6:Cinema decoder en een breed opgestelde stereo-opstelling (Living Stereo), komt hij volledig tot zijn recht.
- Psychoakoestische cues zorgen voor virtuele kanaalverrijking
- Transiënten en dynamiek worden subtiel maar krachtig weergegeven
- Ideaal voor audiofiele luisteraars die geen concessies willen doen
📡
Compact Stereo — Voor de streamer die HDA-kwaliteit wil leveren
Compact Stereo is de
uitzendpreset die de kwaliteit van High Density Audio vertaalt naar een streambare vorm.
- Behoudt stereo-integriteit zonder overprocessing
- Transparante EQ-structuur, geoptimaliseerd voor codec-compressie
- Perfect voor wie een stream wil leveren die HDA-waardig klinkt, zelfs via beperkte bandbreedte
🔄
Auditieve keten:
- Compact Stereo → stream encode
- DTS:Neo6:Cinema → spatial decode
- High Density Audio → perceptuele optimalisatie
🧠
Filosofische noot
Zoals ik weleens eerder zei:
de enige TE die goed is, is namelijk gek. Want echte kwaliteit komt niet uit conformiteit, maar uit
eigenzinnigheid. Deze presets zijn geen tools — ze zijn
klankgedachten. En in mijn stream is geen preset zomaar een instelling. Het is een
statement.
Laat me weten wat jullie ervan vinden. En als je zelf met Compact Stereo of HDA werkt, deel je ervaringen — ik ben benieuwd hoe jullie deze keten beleven.
— Maestro: LOGOS - Paulus Stephanus "VIG'yr / Olmyritulaer" Letschert
Quote:
PS: Vergeet t korreltje zout niet, en met dank aan de recente ontwikkelingen in stereotool