All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Dec 22, 2021 12:17 pm 

Joined: Sun Feb 05, 2017 4:10 pm
Posts: 8
Sorry dat dit in het Nederlands is, ik kan heel slecht engels en kan mijn vraag niet (goed) stellen in het engels.

We hebben in Wageningen bij de Etherzender een opstelling dat we via VLC een opus stream van 320 kbit/s opvangen, daar staat RDS aan en ook MPX wordt gebruikt. Het geheel draait i.c.m. een Julia Audio kaart en we hebben stereo aanstaan. Alles werkt perfect, echter steeds gooit Windows Updates roet in het eten ! Door een update herstart de pc en staat dan in de privacy settings mode te wachten. Daardoor is het stil op de Etherzender.

Mijn vraag is, hebben andere dat ook en hoe gaan jullie ermee om ? Ik wil eigenlijk de hele handel onder linux gaan omzetten, maar voorzie de nodige problemen. Aan linux kennis geen gebrek, maar dingen als VLC (zou te compineren kunnen zijn met pulseaudio) en stereo + mpx, gaat dat werken onder linux en zit dat in de software van Linux ingebouwd ? Dus voordat ik een poging doe, vraag ik het maar even.

Onze zender staat op een onmogelijke plek zonder internet. Daarom een 4G LTE router naast de zender voor het ontvangen van het radio signaal. We kunnen niet even zo naar de zender om iets te testen, dus ik zou graag een oplossing willen weten waarbij kans van slagen is.

Dank,

Stephan


Top
   
PostPosted: Wed Dec 22, 2021 6:45 pm 
User avatar

Joined: Tue Mar 17, 2009 2:56 pm
Posts: 4151
Really, just disable windows/drivers update. And that's it.
Use WinAeroTweaker. You can adjust many windows settings there.
First thing i do is disabling updates and driver updates and disable UAC.

_________________
control point
control point2


Top
   
PostPosted: Fri Dec 24, 2021 12:53 am 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11185
Hoi Stephen,

Beste tip is inderdaad om de Windows updates uit te zetten, dat is de kleinste wijziging.

De Linux-versie ondersteunt alles behalve directe VLC input, dus dat zou je via de sound card moeten routen. Verder moet je zeker checken dat er een goede driver voor voor je sound card is. MPX e.d. werkt gewoon, de Linux-versie is in principe geijk behalve:
- Geen streaming (input en output)
- Geen AES67 (LiveWire etc), daar wordt nu wel aan gewerkt.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+01:00


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited