All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Nov 25, 2009 12:22 pm 

Joined: Wed Nov 25, 2009 12:09 pm
Posts: 4
Beste Hans,

Ik gebruik Stereotool al vanaf het begin. 4.22 draait fantastisch. Inmiddels wel een dualcore moeten aanschaffen ;)

Mijn vraag... ik heb een enorme collectie mp3's, wma's etc opgebouwd in de afgelopen jaren. De (luister)kwaliteit verschilt enorm en het
is zonder gebruik van stereotool eigenlijk gewoonweg niet meer achter elkaar af te spelen. Ik wil al deze oude nummers in de 'disco' gaan
draaien, ze moeten dan wel min of meer gelijk klinken.

Bestaat er een mogelijkheid om Stereotool de collectie te geven, eventueel na deze te hebben omgezet, en in een betere kwaliteit weg te schrijven?
Ik kan alles door Sam halen en dan knippen en plakken maar dat lijkt me niet echt een serieuze optie.

Er bestaan programma's die het volume rechttrekken maar ik zoek nu juist iets dat de complete collectie verbeterd. Sterotool kan dit als geen ander.

Vriendelijke groet,

René


Top
   
PostPosted: Wed Nov 25, 2009 1:27 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Daar is wel een oplossing voor.

Mogelijkheden:
1. Gebruik de 'command line' versie. Die kun je vanuit een batch-file aanroepen per file.
2. Gebruik Winamp, met een output plugin die MP3 files schrijft. Nadeel: In het begin van elk nummer zul je een tijdje stilte krijgen, op het eind mist een stukje.
3. Gebruik de VST-versie (niet gratis). Die kun je gebruiken vanuit een programma wat VST-plugins en batch processing ondersteunt.

Opmerking: Voor die stilte aan het begin en missend einde: Ik ben nu bezig met een versie die veel minder vertraging zal introduceren. Wellicht kun je daar beter even op wachten (afhankelijk van welke filters je gebruikt, als je geen Loudness gebruikt - en voor wat je wilt bereiken zou ik dat ook niet doen - zal de vertraging nu al niet heel erg groot zijn).


Top
   
PostPosted: Wed Nov 25, 2009 2:56 pm 

Joined: Wed Nov 25, 2009 12:09 pm
Posts: 4
Bedankt voor de snelle reactie Hans.

De derde optie klinkt als de meest serieuze, beste. Klopt dit?
Dat het geld kost vind ik eigenlijk niet zo belangrijk. Daarvoor heeft Stereotool zich ruimschoots bewezen.

Met welk programma moet dit samenwerken? Heb je hier al info over op je site staan?
Als je me, in het kort, kunt uitleggen hoe ik te werk ga dan ga ik graag over tot aankoop.l

Bedankt,
René


Top
   
PostPosted: Wed Nov 25, 2009 4:18 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Ik geloof niet dat 3 echt beter is dan 2. Eigenlijk is '1' de beste, daarbij heb je geen last van stilte aan het begin en het missen van het eind. '1' is wel het minst makkelijk te gebruiken - je moet een paar regels code schrijven (ook niet meer dan een paar trouwens).

Create a file, for example "convert.bat", that looks like this:
Code:
@ECHO OFF
:Loop
IF "%1"=="" GOTO Continue
stereo_tool.exe "%1" "%1.processed.mp3" "C:\full_path_to\stereo_tool_settings.sts"
SHIFT
GOTO Loop
:Continue
Then, just select a bunch of MP3 files and drag them to "convert.bat".

Some remarks:
- The output file names will be a bit strange, "hello.mp3" will get a processed version that's called "hello.mp3.processed.mp3". You could add a second line where you move it to another directory, eg. move "%1.processed.mp3" "C:\processed_music\%1"
- I don't know if batch files can handle an unlimited (9000) number of arguments, you might need to split them up.
- Make sure that you use the FULL path to the .sts file. Otherwise Stereo Tool will FAIL to read it.


Top
   
PostPosted: Fri Nov 27, 2009 9:38 am 

Joined: Wed Nov 25, 2009 12:09 pm
Posts: 4
Hoi Hans,

Code schrijven en een BAT aanmaken...
Vind je het heel erg als ik er werkelijk helemaal niets van begrijp?

Is er een manier om het simpel uit te leggen of heb je dat al eerder gedaan?
Heb, ook met Google, niets kunnen vinden.

Groet,
Rene


Top
   
PostPosted: Fri Nov 27, 2009 10:29 am 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Ik zie ineens dat ik halfweg in het Engels ben gaan typen :-)


Anyway, dit zijn de stappen:

1. Download de Stereo Tool command line versie hier: posting.php?mode=reply&f=18&t=955
2. Maak ergens een file 'convert.bat' aan, en zet daar de tekst in die in het kader stond. (Ik zie dat daar "stereo_tool.exe" staat, moet stereo_tool_cmd.exe zijn!)
2. Pas de regel die begint met "stereo_tool.exe" aan zodat je een bestaande .sts file (Stereo Tool settings file, kun je vanuit de GUI saven) gebruikt. Zet daar het volledige pad in - dus niet zoiets als ..\stereo.sts maar zoiets als C:\settings\stereo.sts .
3. Vanuit een explorer (nederlands: Windows verkenner???) window: Sleep een MP3 naar de .bat file (net zoals je een file naar de prullenbak sleept).

*** STOP DE PERSEN ***

Oei. Kom er nu achter dat ik nog iets belangrijks vergeten ben. Stereo Tool kan niet rechtstreeks MP3's bewerken, je hebt ook nog een programma als LAME nodig om ze in en uit te pakken.

Als je kunt kijken of het je met de bovenstaande beschrijving lukt (je krijgt dan wel een output-file met alleen troep) - als het gelukt is post ik nog wel een update van het script om het MP3-probleem op te lossen. Maar daarmee wordt het alleen maar ingewikkelder, dus ik wacht nog even of deze stap vast lukt.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited