All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: Thu Oct 29, 2009 2:12 am 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
De 5-bands stereo zit er nu in. De stereo is op enkele frequenties wel iets zwakker geworden (-1 dB ongeveer), maar dat is vergeleken met het origineel (-6 dB) niet zo veel verschil. De CPU-load is wel iets gedaald, met alleen Pre Limiter, Multiband, Stereo Boost incl. excessive reverb filter aan is het 4.5% minder dan met de 10-bands versie. Ter vergelijking: Dit filter aanzetten kost nu 8.5% meer dan uit, dat was 13.5 %. 13% is best een groot verschil, 8% vind ik - gezien het verschil in geluid (duidelijk beter, minder 'zweverig') nog wel acceptabel.

Ik heb in _mijn eigen_ presets overal waar Loudness gebruik werd (de zwaardere filters dus) dit filter nu aangezet, in de andere presets staat het nog uit.

Hij staat nu te compileren, morgen vroeg zal ik de nieuwe versie online zetten.


Top
   
PostPosted: Thu Oct 29, 2009 3:05 am 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Nu dus - staat online.


Top
   
PostPosted: Thu Oct 29, 2009 10:09 pm 

Joined: Sun Jun 28, 2009 3:39 pm
Posts: 98
Quote:
Nu dus - staat online.
Bedankt Hans! Heb deze versie nu draaien en klinkt naar mijn smaak weer een stukje natuurlijker en ik meet iets minder CPU gebruik. Ik weet niet of dit komt door eerdere aanpassingen aan een filter (ik heb een testversie overgeslagen) of door de aanpassing aan de 10 bands van de stereo enhancer. Hierbij een nieuwe versie van Marino's Urban waarin gebruik gemaakt wordt van de nieuwe toepassingen (reverb protection stereo enhancer en de bass deform).


Attachments:
Marino's Urban-29oct09.zip [2.06 KiB]
Downloaded 515 times
Top
   
PostPosted: Fri Oct 30, 2009 12:52 am 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Op de valreep: Hij zit er nog net in.

Ik ben nu de release aan het bouwen, moet over een uurtje klaar zijn.


Top
   
PostPosted: Fri Oct 30, 2009 3:03 am 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Ik had trouwens nog even gechecked wat er zou gebeuren als ik inderdaad de multiband op 5 banden zou zetten, met clipping. Het resultaat klonk echt vreselijk - schel, vervormd en distorted. Dus dat is echt geen optie...

(Het punt: Clipping zoals ik het nu gemaakt heb werkt alleen als een band niet meer dan 1 octaaf breed is. Als een band breder wordt dan dat, dan kan ik een deel van de harmonischen niet meer wegfilteren en dat klinkt dus echt slecht.)


Top
   
PostPosted: Fri Oct 30, 2009 1:27 pm 

Joined: Sun Jun 28, 2009 3:39 pm
Posts: 98
Dank je wel voor het proberen en de nieuwe release! Zie je nog voordelen in het toevoegen van een multiband AGC voor de stereo enhancer en de multiband limiter?


Top
   
PostPosted: Fri Nov 06, 2009 5:00 pm 

Joined: Fri Jul 10, 2009 12:55 pm
Posts: 35
ACG zo inderdaad misschien heel mooi wezen, al heb ik hem eigenlijk niet nodig. je ziet een ACG in haast alle soundprocessor's zitten. Je hebt in stereotool natuurlijk de pre limiter zitten, deze voldoet ook wel prima maar het zou nooit verkeerd zijn denk. Want allereerst gaat het geluid door een AGC, ook wel leveler genoemd. Dit is eigenlijk een heel trage compressor die als de onzichtbare hand het geluid steeds op een constant niveau houdt. Ik vind het zelf best belangrijk want ik heb nu voor mijn stereotool pc de aphex compellor 320a staan zo dat alles rustig en goed er in komt.
Want als je de ene keer een plaatje op 0dB moduleert en de volgende op slechts -10 dB, dan klinkt het geluid toch anders. En dat willen veel radiostations niet, ze willen altijd dezelfde klank houden en moeten dus altijd evenveel comprimeren. Daarom een is een goede ACG nooit verkeerd.

Groet Karl,

P.s. Hans ik wil je niet met een boel werk opzadelen hoor ;) Want in zo'n ACG zit vast wel weer wat werk. Maar het zou wel een verbetering zijn denk ik. Al gaat het hier super met de aphex ervoor (eerder ook wel zonder dan moest het mengpaneel gewoon goed ingeregelt zijn), maar er zijn gewoon platen (met name wanneer er gedraaid word met hier en daar gedownloade mp3's ) waar van de een weer zachter is als de ander en andersom. Maar zoals ik al zei stereo tool doet het buitengewoon goed hier! En wie weet maak je een dusdanig goeie ACG dat ik mn aphex weer uit m'n chain kan schrappen ;) Dan heb ik hier enkel een pc staan voor de sound. Zou wel leuk zijn.


Top
   
PostPosted: Fri Nov 06, 2009 7:41 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
De Pre Limiter was eigenlijk bedoeld als een AGC... Maar blijkbaar doet 'ie het niet goed genoeg als je er nog iets extra's bij nodig hebt. Zou die AGC dan ook 10-bands moeten zijn, of een enkele band, of nog iets anders? En: Wat is - qua gedrag - dan het verschil met de multiband compressor als die heel traag is ingesteld?

Groeten,
Hans
____


Top
   
PostPosted: Sat Nov 07, 2009 12:52 pm 

Joined: Fri Jul 10, 2009 12:55 pm
Posts: 35
Quote:
De Pre Limiter was eigenlijk bedoeld als een AGC... Maar blijkbaar doet 'ie het niet goed genoeg als je er nog iets extra's bij nodig hebt. Zou die AGC dan ook 10-bands moeten zijn, of een enkele band, of nog iets anders? En: Wat is - qua gedrag - dan het verschil met de multiband compressor als die heel traag is ingesteld?

Groeten,
Hans
Nou de pre limiter doet ook wel zijn werk goed hoor, maar ik heb liever 1 super constant signaal erin. Het is natuurlijk ook net wat iemand er van vind en wat het bron bestand is. (zomaar wat mp3's met afwisselend volume zonder mengpaneel of simpel mengpaneeltje, of alles van orginele cd/vinyl ect via een super mengpaneel bijv dateq apollo etc.) Ik denk dat voor velen de pre limiter het ook vast wel prima zal doen.

-ACG's zijn altijd (ik heb nog nooit anders gezien in ieder geval) 1 bands.
-Ik heb hier mijn aphex als ACG bijna maximaal op compress staan.
-Zoals ik al zei; zie een ACG als (pre)leveler.

Ik hoop dat je nu genoeg info hebt,

Groet Karl


Top
   
PostPosted: Sat Nov 07, 2009 2:25 pm 

Joined: Sun Jun 28, 2009 3:39 pm
Posts: 98
Ik verwacht dat het toevoegen van een multiband AGC extra kan bijdragen aan het creeeren van een 'eigen' sound die constant blijft in 'klankkleur'. Ook lees ik hier en daar dat je extra loudness hiermee kan creeeren. De architectuur van bijvoorbeeld een Omnia 6 bestaat uit een breedband AGC gevolgd door een multiband AGC die bestaat uit 5 banden. Hier vind je de handleiding waarin de architectuur beschreven wordt:
http://www.omniaaudio.com/support/manua ... nload.html

Ik stel me voor dat een multiband AGC voor de multiband limiter interessante resultaten kan opleveren. Ik kan het niet bewijzen, het is een fantasie ;-)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited