All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: BS412 limiter
PostPosted: Wed Apr 22, 2015 7:16 pm 

Joined: Sat Jan 05, 2013 11:14 pm
Posts: 164
Location: Antwerp
Hi allen,

ik heb al eens rond gekeken op het internet om eens te zien wat deze limiter eigenlijk juist is, maar ik blijf een beetje op mijn honger zitten.
Overal word er gerefereerd dat sommige landen dit soort limiters verlangen, maar wat is eigenlijk het nut hier van?
Zijn er voordelen, nadelen? En is het nuttig voor huis tuin en keuken zenders?
Als ik deze activeer, zakt het volume enorm van de ST processor. Is dit de bedoeling?
Al heb ik gelezen dat een vrij consistent signaal wel nodig is.
Zijn er standaard FM presets die geschikt zijn voor deze limiter?
Hopelijk vind ik hier wat antwoorden, omdat het eigenlijk weinig aan bod komt, ook op radio fora.
Je gaat mij er een enorm plezier mee doen, altijd boeiend zo bij te leren.

Heel erg bedankt alleszins
Gunther


Top
   
 Post subject: Re: BS412 limiter
PostPosted: Thu Apr 23, 2015 10:37 am 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Wordt in Nederland niet gebruikt dus als je het hier aanzet ben je VEEL zachter dan andere zenders.
In Duitsland wel - zoek maar eens wat Duitse zenders op dan hoor je direct het verschil.


Top
   
 Post subject: Re: BS412 limiter
PostPosted: Thu Apr 23, 2015 5:56 pm 

Joined: Sat Jan 05, 2013 11:14 pm
Posts: 164
Location: Antwerp
Quote:
Wordt in Nederland niet gebruikt dus als je het hier aanzet ben je VEEL zachter dan andere zenders.
In Duitsland wel - zoek maar eens wat Duitse zenders op dan hoor je direct het verschil.
Ik heb gisteren een test gezien op Youtube van een Tjechisch radio station van de limiter, daar werd de functie aan en uit gezet en idd het scheelt enorm.
Dus gewoon uit zetten hier, anders wordt je sowieso weg gedrukt door hardere stations.
Ben terug van scratch begonnen aan een nieuwe FM preset. Ik ben nog altijd op zoek naar settings om de StuBru sound te kopiëren.
Ergens rond 125Hz tot ongeveer 500Hz is de punch erg present, niet makkelijk om dit uit ST te krijgen, maar ik blijf proberen.

Bedankt :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited