All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: preset voor dsp webradio
PostPosted: Mon Feb 23, 2015 12:30 am 

Joined: Sun Feb 22, 2015 11:53 pm
Posts: 14
Hallo

Ik gebruik mairlist en voor een uurtje (soms wat meer) webradio gebruik ik een plug in voor sound processing.
Had eerst een vsp waar je niets aan kon veranderen maar hij klonk redelijk , maar via via kwam ik op stereo tool
Heb nu de dsp plugin van stereo tool maar ik krijg de indruk dat het wat te veel voor de pc is de moderne presets.
Dus ik vraag me af zijn er ook wat meer basic presets die wat minder cpu vragen.
Latency is geen probleem ik luister niet zelf naar de processing (alleen soms cheken stream)


Top
   
PostPosted: Mon Feb 23, 2015 10:35 am 

Joined: Sun Sep 02, 2012 11:57 am
Posts: 24
je kan als het te veel van het goeie is... perfect declipper en natural dynamics eventueel uitzetten. of de latency wat lager zetten. ik zou niet lager gaan al 1024.
dat scheelt al aardig in cpu gebruik.


Top
   
PostPosted: Mon Feb 23, 2015 3:53 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11187
Latency heeft weinig effect op CPU-verbruik tenzij misschien als je een CPU hebt met heel weinig cache.

Wat wel helpt:
1. Advanced Clipper uitzetten of de Strictness slider lager zetten (Advanced Clipper -> CPU)
2. Overall Quality slider lager zetten (Configuration - CPU & Latency -> Quality). Ik zou niet lager gaan dan 50%, als je de latency op 4096 laat staan (bij lagere Latency heeft Quality veel meer effect op het geluid, dus ik zou de latency zeker op 4096 laten staan).


Top
   
PostPosted: Mon Feb 23, 2015 10:11 pm 

Joined: Sun Feb 22, 2015 11:53 pm
Posts: 14
Sprak vanmorgen een kennis die zelf een preset had gemaakt ,die geladen en met 3 man luister test via web gedaan en iedereen vond het goed klinken, alleen ik hoorde bij mij soms nog wat hicks en klikjes , maar volgens een andere kennis was dat waarschijnlijk omdat ik stream van de pc en het zelf ook weer via de webplayer op dezelfde pc beluisterde omdat de andere 3 het niet hoorden.
Dus het werkt nu prima.
Dat je (betaalde) opties in een preset kon uitschakelen was me ook niet duidelijk.
Had het idee dat een preset was zoals je hem lade, maar das dus niet zo.
Je kan iets als uitgangspunt nemen om er een eigen draai aan te geven.
Scheelt het ook nog of je via dsp of vst werkt omdat je met vst geen winamp nodig bent?
Die 30 euro is het me dan ook nog wel waard als het verder zo goed blijft werken.
Maar die clipper dat andere lijkt me een beetje overkill voor een paar uurtjes hobbyradio ;)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+01:00


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited