All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Fri Sep 13, 2024 9:47 am 

Voor dat ik van wal steek zal ik me even voorstellen, ik ben nieuw op dit forum.

Ik ben Patrick, woonachtig in het oosten des lands, maak vanuit mijn thuis studio voice overs voor mijn radio programma bij een kleine commerciële omroep.

In tussen heb ik daarvoor al meerdere voice processors gebruikt zoals:
Yellowtec VIP1
DBX 286s
Symetrix 528E
AirTools 6200
Aphex Channel

Zo ook met microfoons, meerdere gebruikt zoals:
Shure SM7B
Rode Broadcaster
Earthworks Ethos
Rode Podmic
Shure SM7dB

Een kennis tipte mij over de Thimeo Pimp, ik was wat sceptisch over software oplossingen, ivm vertraging etc.
Toch de stoute schoenen aangetrokken en besloten dit te gaan testen, een Raspberry Pi 4B 8GB gekocht met een HiFiBerry en een metalen huisje er bij.
Volgens de handleiding op de Thimeo website geïnstalleerd en zowaar allemaal in 1x werkende gekregen.

Echter schakel ik mijn thuis studio aan en uit met de huisautomatisering in dit geval een Shelly Plug met een stekkerblok er achter.
De RPI schakelt altijd in, de GUI is ook bereikbaar, maar in de helft van de keren heb ik geen audio, als ik de USB-C er uit haal en weer terug prik werkt het weer.
Ik had een 27 Watt originele RPI voeding bijbesteld, deze al vervangen door een 15 Watt versie, dit lijkt beter te gaan, maar nog ongeveer 1 op de 4 keer gaat het mis.
Heeft iemand soortgelijke ervaring en een oplossing hiervoor, misschien is een aan en uit schakelaar op de GPIO monteren, maar dan moet er een opstartscript toegevoegd worden.
Of is een script met een inschakelvertraging misschien een optie, zodat de RPI tijd heeft om op te starten alvorens de software actief word?

Andere vraag, ik gebruik op dit moment een D&R Airlite Mixer en een Shure SM7DB Microfoon nu zie ik 3 aansluit opties, welke is de beste en waarom?

Optie 1
Microfoon aansluiten op de ingang van de Airlite, de RPI/Pimp aansluiten op de insert aansluiting van de Airlite.

Optie 2
Microfoon aansluiten op de ingang van de RPI/Pimp, de uitgang van de Pimp aan de microfoon ingang van de Airlite.

Optie 3
Microfoon aansluiten op de ingang van de RPI/Pimp en de uitgang van de pimp op de insert aansluiting van de Airlite.

Alle 3 opties werken, de SM7DB heeft door zijn pre amp voldoende signaal om direct op de RPI/Pimp aan te sluiten, echter moet ik dan wel de gain in de Pimp verder open zetten.
Verwarrende is dat je her en der van gebalanceerd naar ongebalanceerd gaat, ik heb de fase rotatie ook al op maximaal moeten zetten om de opname in Adobe Audition mooi Symmetrisch te krijgen.

Een hoop tekst, maar mogelijk herkennen jullie sommige zaken en kunnen me verder helpen.

Verder ben ik erg positief over de Pimp op de Raspberry Pi en de mogelijkheden in de software, ik kreeg er al snel een acceptabel geluid uit met standaard presets.
Waarvan ik de voor mijn doel best klinkende naar eigen smaak aangepast heb en opgeslagen, hele fraaie software, een grote pluim voor de ontwikkelaar!

Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to: