All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri Nov 24, 2017 10:05 pm 

Joined: Fri Nov 24, 2017 9:39 pm
Posts: 3
Ik doe voor de hobby af en toe FM uitzendingen en zoek een stand alone oplossing voor de FM modulator.Ik ben aan het testen geweest met stereo tool op een windows laptopje en de resultaten voor loudness en stokke op de FM waren verbazingwekkend goed. Helaas ondersteund die interne geluidskaart geen 192kHz. Nu wil ik op mijn Macbook Pro 2017 met OS High Sierra 10.13.1 stereo tool draaien met een externe audio interface die 192kHz ondersteund omdat deze mac alleen beschikt over USB-C aansluitingen. Ik heb nog geen interface aangeschaft omdat ik wil weten of het überhaupt werkend te krijgen is. Ik heb stereotool draaien op de macbook via de interne mic en jackplug out. Nu staat er bij de downloads dat stereotool crashed zonder JackOSX maar hij draait zonder ook prima. Maar goed ik wil de audio dus via een interface laten lopen. Nou ben ik bezig geweest om jackOSX te installeren maar krijg dat niet spits. Of is het een kwestie van de USB-C interface aanschaffen en stekker erin en draaien met die hap? En hoe zou het gaan met de latency over de USB-C interface? ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Als ik het draaiend heb met deze setup schaf ik zeker een licentie aan. Maar wil weten of dat gaat lukken.


Top
   
PostPosted: Sat Nov 25, 2017 12:13 pm 
User avatar

Joined: Tue Sep 15, 2015 12:22 pm
Posts: 362
Dat ie zou crashen zonder JackOSX is een oude waarschuwing en inderdaad niet meer van toepassing op deze versie van Stereo Tool voor mac. Als je geluid binnenkomt via de USB audio interface en ook via die interface weer naar buiten gaat, met verder alleen Stereo Tool ertussen, heb je geen jack nodig. Let er wel op dat je een interface koopt die ook voor mac geschikt is (dwz dat er drivers voor zijn). Zolang dat het geval is zou het gewoon moeten werken.

_________________
Imaging producer & Stereo Tool audio processing consultant


Top
   
PostPosted: Sat Nov 25, 2017 6:01 pm 

Joined: Fri Nov 24, 2017 9:39 pm
Posts: 3
Bedankt voor je reactie Mathijsco. Ik heb een leuke USB interface gezien die juist ook geschikt is voor Mac. Ik ga die eens bestellen en testen met stereotool. Is er ook een licentie beschikbaar die maar 2 dagen werkt ofzo? Ik draai meestal maar 1 of 2 dagen of een avond. Geen idee of dat überhaupt mogelijk is.


Top
   
PostPosted: Mon Nov 27, 2017 9:58 am 
User avatar

Joined: Tue Sep 15, 2015 12:22 pm
Posts: 362
Ja, er is een licentie voor FM die het telkens drie dagen doet en daarna terugspringt naar trial mode, totdat je de software herstart. Als je daar interesse in hebt, neem dan even contact op via het contactformulier op stereotool.com.

_________________
Imaging producer & Stereo Tool audio processing consultant


Top
   
PostPosted: Thu Nov 30, 2017 11:32 am 

Joined: Fri Nov 24, 2017 9:39 pm
Posts: 3
Gisteren aan het testen geweest met externe USB interface op 192kHz. Man man man wat een sound!!! Ik heb inmiddels een bericht gestuurd via contact formulier.


Top
   
PostPosted: Thu Nov 30, 2017 11:56 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11187
Heb vanmiddag dat Jack OS X verhaal op de site weggehaald.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+01:00


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited