All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Mairlist encoder
PostPosted: Thu Aug 18, 2016 11:54 pm 

Joined: Sun Feb 22, 2015 11:53 pm
Posts: 14
Hallo

Gebruik de stereotool vst plugin in de mairlist encoder als soundprocessie.
Nu heb ik zo nu en dan het probleem dat de encoder uitvalt en zelf weer opstart, heb ook zelf ontdekt dat als ik in stereotool clear buffer bij new track aanvink het een stuk beter is.
Kan ik ergens uitlezen of de buffer leeg loopt of extra geheugen in de pc? Of moet ik het in de mairlist settings zoeken?

Gr Henk


Top
   
 Post subject: Re: Mairlist encoder
PostPosted: Tue Nov 01, 2016 10:28 pm 

Joined: Sun Feb 22, 2015 11:53 pm
Posts: 14
Had het niet verwacht maar stereotool trekt zoveel aan de pc dat mAirlist soms wat moeite heeft het bij te houden.
De pc is een Intel quad core 6600 4gig geheugen.
Daar draait mairlist op met stereotool als vst plugin.
Gaat dit wel soepel draaien op een nieuwe i5 pc, of kan ik beter een 2 de pc voor stereotool inrichten met daarop een standalone?
Heb trouwens alle betaalopties uit staan en het geluid is nu ook prima. Maar in combinatie met mairlist zijn er verschillende dingen die heel traag gaan op de pc.


Top
   
 Post subject: Re: Mairlist encoder
PostPosted: Tue Nov 08, 2016 11:07 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11185
Een 6600 is vele male trager dan een nieuwe i5. Dus ik verwacht dat dat het wel op moet lossen. Zie http://www.cpubenchmark.net/ voor CPU-scores.

Ter vergelijking: Op mijn 1 jaar oude i7 laptop heb ik ooit (als test) 7 volledige FM-processors tegelijk gedraaid.


Top
   
 Post subject: Re: Mairlist encoder
PostPosted: Mon Dec 12, 2016 6:49 pm 

Joined: Sun Feb 22, 2015 11:53 pm
Posts: 14
Heb nu een andere, helaas niet de i5 maar een amd A10 5700 die ook een stuk sneller is als de q6600.
Hij begon voortvarend maar ook deze na ongeveer een half uur lijkt het of het geluid van onderwater komt en vreselijk stotteren.
Het probleem is dat ik het geluid voor stereotool hoor dus ik moet van anderen horen dat het niet goed gaat.
Heb vanmorgen in taakbeheer gekeken naar cpu geheugen.
Bij de setting van m romijn dirty Dutch is het 30% cpu en rond de 200/250 geheugen.
Pak ik bv een setting van m verschuren dan is het cpu gelijk 50a60 cpu.
Dus hoe los ik dit op? Sampel staat in hoogste stand 46.. En cpu op 100% welke set ik eerst terug cpu slider of samples.
En is dit op te lossen met extra geheugen zit 4gig in.
Windows is 64 bit maar omdat het in mairlist draait wat 32bit is zit er een 32bit vst in.


Top
   
 Post subject: Re: Mairlist encoder
PostPosted: Thu Dec 15, 2016 1:13 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11185
Zou een bug kunnen zijn. Als het weer gebeurt, kun je mij dan een seintje sturen zodat ik even kan meekijken via TeamViewer of zo? Als het een bug is dan moet ik het oplossen, en kun jij er niks aan doen.

Als mij mee laten kijken niet lukt, kun je vast de volgende dingen proberen?
1. Als het de stand alone versie is, klik op 'RESTART SOUND CARDS' (onder Configuration -> Sound Cards)
2. Zet alle filters een voor een uit en kijk of het geluid weer normaal wordt. Zo ja, laat me dan weten welk filter het probleem veroorzaakt. En afhankelijk van het filter zou je onderdelen ervan uit kunnen schakelen om te kijken of dat het probleem weer oplost, hoe nauwkeuriger ik weet waar het zit hoe beter ik weet waar ik moet zoeken.

Overigens zou het ook van buiten Stereo Tool kunnen komen, als alles uitzetten het nog altijd niet oplost kun je ten slotte nog een 'RESET' doen (bovenin Stereo Tool), helpt dat ook niet dan is de kans groot dat het probleem van elders komt.

Een opname van het geluid zou ook kunnen helpen (weet ik niet zeker, maar altijd beter dan een omschrijving).


De preset van Michiel is overigens lichter omdat 'ie (bewust!) veel meer distortion heeft, dus veel van de distortion-filtering is uitgeschakeld.


Top
   
 Post subject: Re: Mairlist encoder
PostPosted: Thu Dec 15, 2016 3:35 pm 

Joined: Sun Feb 22, 2015 11:53 pm
Posts: 14
Op het moment dat ik stream loopt er een bandje mee, dus de laatste keer is een bandje van. Zou het liedje er uit kunnen knippen en jou dat weer als mp3 kunnen sturen, dan hoor je het zelf. Ik draai een vst in mairlist. Zat er zelf aan te denken dat misschien Windows dingen opstart waardoor de cpu load stijgt. Tot dat het mis gaat in er niets aan de hand, wat ik bedoel het er is geen indicatie dat het mis gaat en als het mis gaat, is de oplossing stereotool op bypass of andere preset. Laat je hem staan blijft het beroerd klinken. Terwijl je zou denken het is zo slecht omdat de cpu even overload heeft en als dat weer zakt is het weer normaal. Dat is dus niet zo. Waar kan ik het bandje naartoe mailen?


Top
   
 Post subject: Re: Mairlist encoder
PostPosted: Thu Dec 15, 2016 5:25 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11185
Je hebt een PM. Als het selecteren van een andere preset al helpt denk ik echt aan een bug in Stereo Tool. Dus als je als het weer gebeurt dat verhaal met dat uitzetten van filters zou kunnen proberen?


Top
   
 Post subject: Re: Mairlist encoder
PostPosted: Thu Dec 15, 2016 6:28 pm 

Joined: Sun Feb 22, 2015 11:53 pm
Posts: 14
Kom zaterdag pas thuis en dan knip ik het stukje eruit en mail het je, zal zaterdag ook een test uitzending proberen te maken om jou dingen te testen dus het moedwillig proberen te laten crashen (je zal zien dat het dan niet lukt) en dan een voor een de filters uit te zetten.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+01:00


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited