All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Is dit mogelijk
PostPosted: Sun Jun 26, 2016 1:21 pm 

Joined: Sat Sep 14, 2013 4:41 pm
Posts: 21
Wie weet of onderstaand mogelijk is:

Ik gebruik de stand-alone versie van sterotool waarvan ik MPX uitstuur naar een FM zender.
De geluidskaart ingang krijgt het signaal van de mengtafel. Hiermee kan ik dus live draaien. So far so good.

Nu zou ik graag het uitgangssignaal van stereotool (zonder MPX) naar een shoutcast slot sturen.
Hoe pak ik dit aan?


Top
   
 Post subject: Re: Is dit mogelijk
PostPosted: Sun Jun 26, 2016 1:59 pm 

Joined: Wed Jun 03, 2015 1:14 pm
Posts: 13
Met een programma als virtual audio cable, dan de normal output op virtual audio cable zetten, en in je programma wat naar shoutcast upload deze zelfde VAC als source kiezen.


Top
   
 Post subject: Re: Is dit mogelijk
PostPosted: Sun Jun 26, 2016 11:49 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11185
Yup, Virtual Audio Cable of VB Cable - die laatste is gratis maar heeft wat minder features (ondersteunt o.a. geen 192 kHz, wat je in dit geval ook niet nodig hebt).

Mocht je een ESI sound card hebben, dan kun je beter DirectWire gebruiken!


Top
   
 Post subject: Re: Is dit mogelijk
PostPosted: Tue Jul 12, 2016 12:18 pm 

Joined: Sat Sep 14, 2013 4:41 pm
Posts: 21
Quote:
Yup, Virtual Audio Cable of VB Cable - die laatste is gratis maar heeft wat minder features (ondersteunt o.a. geen 192 kHz, wat je in dit geval ook niet nodig hebt).

Mocht je een ESI sound card hebben, dan kun je beter DirectWire gebruiken!
Beste Hans,

Bedankt voor je suggestie! Het lukt inderdaad om audio naar de stream software te krijgen.
Probleem is alleen dat het niet te luisteren is.

Wat ik doe:

Ik gebruik MPX out naar een FM zender.
Vervolgens vink ik normaal output aan en wil deze output dan verknopen naar het streamsoftware pakket. Dit werkt alleen als ik kies voor input without processing. Zodra ik de andere opties aanvink vervormt het geluid en is het niet bruikbaar.

Doe ik hier iets fout?

Zou overigens een mooie feature zijn als je direct vanuit Stereotool kunt streamen naar een shoutcast/icecast. :-)

Groeten,

Michel


Top
   
 Post subject: Re: Is dit mogelijk
PostPosted: Tue Jul 12, 2016 12:49 pm 

Joined: Fri May 13, 2016 8:32 am
Posts: 5
Hoi Michel,

Long time no see :mrgreen:

[quote="fluxfm] Bedankt voor je suggestie! Het lukt inderdaad om audio naar de stream software te krijgen.[/quote]

Mocht je VB Cable gebruikt hebben: pak HiFi Cable van dezelfde schrijver. VB Cable geeft nogal eens bijgeluiden. HiFi Cable niet - komt schijnbaar door interne resampling van VB Cable.
Quote:
Ik gebruik MPX out naar een FM zender.
Vervolgens vink ik normaal output aan en wil deze output dan verknopen naar het streamsoftware pakket. Dit werkt alleen als ik kies voor input without processing. Zodra ik de andere opties aanvink vervormt het geluid en is het niet bruikbaar.

Doe ik hier iets fout?
Vervormt het geluid alleen op de stream of ook op FM? Werkt het wel goed als je voor "normaal output" de audiokaart gebruikt (Desnoods zonder output naar FM)? Welke streamsoftware gebruik je?
Quote:
Zou overigens een mooie feature zijn als je direct vanuit Stereotool kunt streamen naar een shoutcast/icecast. :-)
Denk dat het streamen het probleem niet is, maar het coderen wel. Meerdere codecs ondersteunen (MP3, AAC, AAC+, FLAC, etc). Het idee is leuk, maar de vraag is in hoeverre je het voor elkaar gaat krijgen, zeker qua ondersteuning voor diverse platforms.

Eric


Top
   
 Post subject: Re: Is dit mogelijk
PostPosted: Tue Jul 12, 2016 12:57 pm 

Joined: Sat Sep 14, 2013 4:41 pm
Posts: 21
Quote:
Hoi Michel,

Long time no see :mrgreen:

[quote="fluxfm] Bedankt voor je suggestie! Het lukt inderdaad om audio naar de stream software te krijgen.
Mocht je VB Cable gebruikt hebben: pak HiFi Cable van dezelfde schrijver. VB Cable geeft nogal eens bijgeluiden. HiFi Cable niet - komt schijnbaar door interne resampling van VB Cable.
Quote:
Ik gebruik MPX out naar een FM zender.
Vervolgens vink ik normaal output aan en wil deze output dan verknopen naar het streamsoftware pakket. Dit werkt alleen als ik kies voor input without processing. Zodra ik de andere opties aanvink vervormt het geluid en is het niet bruikbaar.

Doe ik hier iets fout?
Vervormt het geluid alleen op de stream of ook op FM? Werkt het wel goed als je voor "normaal output" de audiokaart gebruikt (Desnoods zonder output naar FM)? Welke streamsoftware gebruik je?
Quote:
Zou overigens een mooie feature zijn als je direct vanuit Stereotool kunt streamen naar een shoutcast/icecast. :-)
Denk dat het streamen het probleem niet is, maar het coderen wel. Meerdere codecs ondersteunen (MP3, AAC, AAC+, FLAC, etc). Het idee is leuk, maar de vraag is in hoeverre je het voor elkaar gaat krijgen, zeker qua ondersteuning voor diverse platforms.

Eric[/quote]

Hey Eric,

Dat is even geleden! Heb nog niet getest bij FM output uitgeschakeld. Maar de FM output blijft zonder problemen lopen.
Ik zal FM eens uitschakelen en kijken wat hij enkel doet bij normaal.

Maar het idee was juist om dus kale versie van de processing te kunnen streamen.
Ik gebruik Butt als software doet exact wat het moet doen.

Even offtopice maar ben bezig met een leuk nieuw project http://www.q-am.nl


Top
   
 Post subject: Re: Is dit mogelijk
PostPosted: Tue Jul 12, 2016 4:28 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11185
Wat je beschrijft zou normaal gesproken moeten werken. Kun je de vervorming beschrijven of een stukje opnemen?


Top
   
 Post subject: Re: Is dit mogelijk
PostPosted: Tue Jul 12, 2016 8:29 pm 

Joined: Sat Sep 14, 2013 4:41 pm
Posts: 21
Quote:
Wat je beschrijft zou normaal gesproken moeten werken. Kun je de vervorming beschrijven of een stukje opnemen?
Hans het klinkt heel langzaam en een hele lage bitrate... Heb nog even zitten spelen maar voor nu kan ik wel de audio ingang zonder processing streamen, maar een pre-empasized output van het fm signaal lukt nog niet.

p.s. ik gebruik de standalone versie.

Groeten,

Michel


Top
   
 Post subject: Re: Is dit mogelijk
PostPosted: Wed Jul 13, 2016 9:58 am 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11185
Heb je een ESI Juli@? Die driver doet soms raar, is wel op te lossen (maar ik wacht eerst ff voor ik het hele verhaal typ of je die kaart wel hebt).


Top
   
 Post subject: Re: Is dit mogelijk
PostPosted: Mon Jul 18, 2016 10:12 am 

Joined: Sat Sep 14, 2013 4:41 pm
Posts: 21
Quote:
Heb je een ESI Juli@? Die driver doet soms raar, is wel op te lossen (maar ik wacht eerst ff voor ik het hele verhaal typ of je die kaart wel hebt).
Beste Hans,

Ik heb inderdaad een ESI Juli@? Een Xte uitvoering.

Groeten,

Michel


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+01:00


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited