All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: Sat Oct 17, 2009 12:47 pm 

Joined: Sun Jun 28, 2009 3:39 pm
Posts: 98
Quote:
Zie mijn post van zojuist hier: viewtopic.php?f=6&t=644&p=2346#p2346

Verbeteringen:
Bas is HARDER, WARMER, veroorzaakt MINDER DISTORTION en heeft meer PUNCH.

Hoe:
- Zet de Clean/Punch slider dichter bij Punch. Dat veroorzaakte eerst flinke distortion bij harde bassen, maar dat is nu fors verminderd.
- Je kunt evt. met de nieuwe "Max punch" slider het precies afregelen: Lager = minder bass, minder warm, minder punch, hoger = meer distortion. Zie uitleg in de hierboven gelinkte post.
Wow, ik gebruik deze versie nu voor de hiphop en hoe moet ik het uitleggen.... Het geluid klinkt minder 'digitaal', dikker en ronder :-) De bass slider stond op dit station al op punch en er is nu geen reden meer om hem niet op punch te laten staan.


Top
   
PostPosted: Sat Oct 17, 2009 5:53 pm 

Joined: Sun Jun 28, 2009 3:39 pm
Posts: 98
Hierbij een nieuwe setting. Meer loudness omdat we nu 'harder' kunnen zonder niet aanvaardbare vervorming. Enjoy!


Attachments:
Marino's Urban Setting.zip [2.04 KiB]
Downloaded 412 times
Top
   
PostPosted: Sun Oct 18, 2009 12:51 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Quote:
Hierbij een nieuwe setting. Meer loudness omdat we nu 'harder' kunnen zonder niet aanvaardbare vervorming. Enjoy!
NICE! Klinkt geweldig, ik voeg 'm zeker toe!


Top
   
PostPosted: Mon Oct 19, 2009 12:34 am 

Joined: Sun Jun 28, 2009 3:39 pm
Posts: 98
Quote:
Quote:
Hierbij een nieuwe setting. Meer loudness omdat we nu 'harder' kunnen zonder niet aanvaardbare vervorming. Enjoy!
NICE! Klinkt geweldig, ik voeg 'm zeker toe!
Leuk om te horen, dank je wel!


Top
   
PostPosted: Thu Oct 22, 2009 2:10 am 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Ik heb nog een kleine update, zie viewtopic.php?f=6&t=644&p=2378#p2378


Top
   
PostPosted: Thu Oct 22, 2009 11:17 pm 

Joined: Sun Jun 28, 2009 3:39 pm
Posts: 98
Eerste impressie is absoluut een beter klankbeeld. Ik hoor meer details en de bass is minder wollig. De extra bass protection slider heb ik ietsjes naar links geschoven van de default instelling voor de hiphop. Ik ga deze versie ook op een Jazz station uitproberen. Ben benieuwd. Goede verbetering, thanks!

Klopt het overigens dat je niet overal in het forum bestanden kunt uploaden?


Top
   
PostPosted: Fri Oct 23, 2009 12:44 am 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Hoi Marino,

Bedankt voor je tests - klopt met wat ik hier hoor.

Ik heb net een kleine update ge-upload, niks gewijzigd aan het geluid, alleen de CPU-load is IETS (bijna niks) lager en ik heb het Loudness window wat gereorganiseerd.

Over uploaden: Geen idee... Ik denk dat het overal moet kunnen, waar lukt het niet?


Top
   
PostPosted: Fri Oct 23, 2009 10:34 am 

Joined: Sun Jun 28, 2009 3:39 pm
Posts: 98
Quote:

Over uploaden: Geen idee... Ik denk dat het overal moet kunnen, waar lukt het niet?
Ok, merci. Onder 'Getting the best sound with Stereo Tool' zie ik geen optie om bestanden toe te voegen. Lukt het jou daar?


Top
   
PostPosted: Wed Oct 28, 2009 7:40 pm 

Joined: Sun Jun 28, 2009 3:39 pm
Posts: 98
Hans, gaat de CPU load een stuk omlaag als je bijvoorbeeld een 5 bands multiband gebruikt ipv een 10 bands?


Top
   
PostPosted: Wed Oct 28, 2009 11:56 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Quote:
Hans, gaat de CPU load een stuk omlaag als je bijvoorbeeld een 5 bands multiband gebruikt ipv een 10 bands?
Dat zou wel wat schelen (niet heel erg veel overigens), maar levert wel direct nieuwe problemen op: Bijv. clipping zou dan niet meer werken zoals ik het nu gemaakt heb.

Maar: Wellicht wel een goed idee voor de Stereo Boost processing. Die liftte tot nu toe 'gratis' mee met de multiband-compressor, maar nu ik een extra filter heb toegevoegd om de reverb te verwijderen moet ik 'm los processen, en zou het inderdaad wel (wat) helpen.

Ff een losse-pols berekening:
Multiband processing alleen zou van 12 naar 7 bewerkingen teruggaan, en dus zo'n 40% lichter zijn.

Even snel een meting gedaan, en met Stereo Boost "excessive reverb" filtering op 5 banden ipv. 10 is het extra filter idd. een stuk lichter. Ga ik nu dus direct aanpassen... Het is hiermee licht genoeg om het in de presets gewoon aan te zetten, wat beduidend beter klinkt (rare galm weg).


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited