All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun Nov 23, 2014 5:58 pm 
User avatar

Joined: Sat Dec 24, 2011 11:57 pm
Posts: 36
Location: Strijen,Holland
Hallo

Ben al een tijdje groot fan van ST, heb maar 1 vraag...........

Ik ben bezig een nieuwe server aan het opzetten, deze is inmiddels voorzien van Sam Broadcaster 4.9.8.
De standalone van ST heeft drop-outs op deze machine door te hoge CPU.
Nu heb ik de DSP versie 7.51 van ST via Pipeline aangestuurd vanuit Sam Broadcaster ,dit gaat goed zonder noemenswaardige problemen

Vraag.......

Wou graag een monitor signaal naar de M-audio audiokaart die in deze machine zit.
Ik weet dat er een FM output in ST zit, maar deze uitgang wordt alleen geactiveerd als je de FM transmitter activeert, daardoor word de DSP uitgang naar Sam afgeschakeld. Althans zo gaat dat hier in z'n werk.

Bestaat er een mogelijk om een monitor signaal uit de DSP te halen voor monitoring via de Geluidskaart.

Dus........... Sam>DSP naar ST>ST retour Sam Encoder>
En............ST out> Speakers Studio>

Inmiddels een oplossing gezocht en gevonden,andere drivers voor de m-audio kaart>Er zijn geen drivers voor deze kaart voor een homeserver 2011.Met het programmatje Orca de vista64bit driver aangepast.
Draait nu weer met de standalone versie van ST

Toch vind ik het de moeite waard om in de dsp versie een extra uitgang naar een geluidskaart te creeren,aangezien omdat je met dsp geen monitoring heb
of je moet altijd je stream op een pc aan hebben staan.



Indien u wilt luisteren kan dit via deze URL http://radio-vredenburg.ddns.net/web (testfase)

Graag uw meedenken

_________________
Music was my first love........................but not my last

Groet
Gerrie K >>> http://www.radio-vredenburg.nl <<<


Last edited by Gerrie K on Sun Nov 23, 2014 11:19 pm, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Sun Nov 23, 2014 7:37 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Even vast kort: je kunt ook instellen dat er geproceste audio naar SAM gaat als FM output aan staat. Elke oplossing die ik kan verzinnen zal wel aardig wat latency hebben...


Top
   
PostPosted: Sun Nov 23, 2014 9:08 pm 
User avatar

Joined: Sat Dec 24, 2011 11:57 pm
Posts: 36
Location: Strijen,Holland
Quote:
Even vast kort: je kunt ook instellen dat er geproceste audio naar SAM gaat als FM output aan staat. Elke oplossing die ik kan verzinnen zal wel aardig wat latency hebben...

Mijn Licentie bevat geen FM Hans,en gaat het niet ten koste van de kwaliteit?..........
Mooi zal het wezen als de FM output een vrije uitgang is die je overal voor kunt gebruiken.....net zoals in de Standalone versie, daar heb je meer in en output mogelijkheden.Tis gewoon jammer dat de standalone versie in een Homeserver 2011 niet goed wil draaien.......
Op de andere server loopt het wel zeer goed,maar dat is een quadcore.......Dit is een E5400 dualcore. 2.7ghz 4.00gb ram systeem is een 64bit

Maar ik geef het niet op..........

Even getest,is zeer onstabiel....

_________________
Music was my first love........................but not my last

Groet
Gerrie K >>> http://www.radio-vredenburg.nl <<<


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited