All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: Wed Nov 19, 2014 12:39 pm 

Joined: Wed Nov 19, 2014 12:36 pm
Posts: 12
Hallo,

zit er ook functie voor streamen in stereo tool?
heb het betaalde paket van 110,- maar ik kwam er niet uit, nu ga ik vanuit het mengpaneel computer met stereo tool in, en dan computer uit en vervolgens computer 2 in om de stream op te gaan.

kan dit ook op 1 computer via stereo tool?

mvg Jeroen Tuin


Top
   
PostPosted: Wed Nov 19, 2014 1:44 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Hoi Jeroen,

Natuurlijk kan dat. Maar wel even een waarschuwing: Ik heb streaming via VLC ingebouwd, maar ben er inmiddels achtergekomen dat de MP3-encoder in VLC niet geweldig is. Als je in een ander formaat streamt (ogg bijv.) is er geen probleem, voor MP3 zou ik je een andere oplossing aanbevelen.

Voor streamen met VLC, lees de help-pagina: http://help.stereotool.com/7.50/sound_cards.shtml , zoek op 'Normal output'.

Voor een andere oplossing: Je kunt audio via VB Cable (gratis) of VAC (Virtual Audio Cable, betaald) binnen 1 pc naar een ander programma sturen. Dat kan dat Orban-ding zijn, of Winamp, of nog iets anders. Virtual Audio Cable geeft je een 'nep'-geluidskaart waar je audio naartoe stuurt in het ene programma en 'm weer terugleest met een ander.


Top
   
PostPosted: Wed Nov 19, 2014 2:03 pm 

Joined: Wed Nov 19, 2014 12:36 pm
Posts: 12
Quote:
Hoi Jeroen,

Natuurlijk kan dat. Maar wel even een waarschuwing: Ik heb streaming via VLC ingebouwd, maar ben er inmiddels achtergekomen dat de MP3-encoder in VLC niet geweldig is. Als je in een ander formaat streamt (ogg bijv.) is er geen probleem, voor MP3 zou ik je een andere oplossing aanbevelen.

Voor streamen met VLC, lees de help-pagina: http://help.stereotool.com/7.50/sound_cards.shtml , zoek op 'Normal output'.

Voor een andere oplossing: Je kunt audio via VB Cable (gratis) of VAC (Virtual Audio Cable, betaald) binnen 1 pc naar een ander programma sturen. Dat kan dat Orban-ding zijn, of Winamp, of nog iets anders. Virtual Audio Cable geeft je een 'nep'-geluidskaart waar je audio naartoe stuurt in het ene programma en 'm weer terugleest met een ander.

dus dat beveel jij niet aan om via de stereo tool te streamen.

waar en welke virtual audio cable is goed? en met duidelijk gebruiksaanwijzing. want dat instellen lijkt mij lastig.

mvg Jeroen


Top
   
PostPosted: Wed Nov 19, 2014 10:16 pm 
User avatar

Joined: Sat Jun 23, 2012 11:05 pm
Posts: 154
hans, is het niet een idee om een dsp en/of vst plugin optie in stereo tool te bouwen, dan kunnen gebruikers bijv. edcast als dsp plugin gebruiken om te streamen, net als bij breakaway zeg maar?


Top
   
PostPosted: Thu Nov 20, 2014 12:11 am 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Staat al lang op mijn todo-lijst... Moet dat misschien toch eens naar voren halen.

@Jeroen: Download VB Cable. Wijst zichzelf: In Stereo Tool kies je als output VB Cable 1, en in het streaming programma kies je als input VB Cable 1. Klaar.


Top
   
PostPosted: Thu Nov 20, 2014 11:08 pm 

Joined: Wed Nov 19, 2014 12:36 pm
Posts: 12
Quote:
Staat al lang op mijn todo-lijst... Moet dat misschien toch eens naar voren halen.

@Jeroen: Download VB Cable. Wijst zichzelf: In Stereo Tool kies je als output VB Cable 1, en in het streaming programma kies je als input VB Cable 1. Klaar.

Alvast bedankt, ga d'r dit weekend mee stoeien. Mvg Jeroen.


Top
   
PostPosted: Thu Nov 27, 2014 9:47 pm 
User avatar

Joined: Sat Dec 24, 2011 11:57 pm
Posts: 36
Location: Strijen,Holland
Quote:
hans, is het niet een idee om een dsp en/of vst plugin optie in stereo tool te bouwen, dan kunnen gebruikers bijv. edcast als dsp plugin gebruiken om te streamen, net als bij breakaway zeg maar?

Ik gebruik deze setting ook op een reserve systeem.....Alles wordt door 1 programma (Breakaway) gestart....werkt goed.

_________________
Music was my first love........................but not my last

Groet
Gerrie K >>> http://www.radio-vredenburg.nl <<<


Top
   
PostPosted: Wed Aug 12, 2015 12:59 pm 

Joined: Wed Nov 19, 2014 12:36 pm
Posts: 12
Quote:
Quote:
hans, is het niet een idee om een dsp en/of vst plugin optie in stereo tool te bouwen, dan kunnen gebruikers bijv. edcast als dsp plugin gebruiken om te streamen, net als bij breakaway zeg maar?

Ik gebruik deze setting ook op een reserve systeem.....Alles wordt door 1 programma (Breakaway) gestart....werkt goed.


Maar heeft iemand een duidelijk Nederlands YouTube filmpje over hoe ik dat moet installeren ?

Mvg


Top
   
PostPosted: Fri Aug 14, 2015 1:40 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Sorry voor de trage reacties van mijn kant (het is weer even veel te druk hier :) )

Kun je zeggen wat er niet goed gaat?


Top
   
PostPosted: Mon Aug 17, 2015 4:24 pm 

Joined: Wed Nov 19, 2014 12:36 pm
Posts: 12
Ik heb het onder tussen voor mekaar gekregen met hulp van iemand anders. via vb cable.

Alleen nu rest mij 1 vraag.

Low lantecy uitgang. is dat geschikt/beter voor in de studio? zit er dan minder vertraging in?

mvg


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited