All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Dec 31, 2011 11:12 am 
User avatar

Joined: Sat Dec 24, 2011 11:57 pm
Posts: 36
Location: Strijen,Holland
Hallo,

Ik maak nu een week gebruik van de Declipper DSP versie,en ik heb een vraag.

Er staan wat presets in de declipper,welke is optimaal voor streaming,
Zijn er al Forum members die een eigen preset delen op het forum?


Graag uw antwoordt

_________________
Music was my first love........................but not my last

Groet
Gerrie K >>> http://www.radio-vredenburg.nl <<<


Top
   
PostPosted: Sat Dec 31, 2011 2:56 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Welkom Gerrie,

Hangt voornamelijk af van je inputmateriaal. De default-setting ('greedy') is gemaakt voor 'normaal' gebruik: Het afspelen van MP3's gemaakt van moderne CD's. Waarbij vaak na clipping nog andere dingen met het geluid gedaan zijn, zodat de geclipte samples niet alleen boven en onder zitten.

Als je alles direct vanaf CD speelt, digitaal, zonder conversie naar MP3, dan is de default-setting waarschijnlijk een beetje te 'greedy', en zou een van de bovenste 2 kunnen volstaan.

Wat je het beste kunt doen: Kijk in de displays of de clipping goed herkend wordt (rood aangegeven, en in de onderste display niet meer geclipped). Want vrijwel het enige wat de presets beinvloeden is hoe de clipping herkend wordt. De naam beschrijft daarbij wat voor soort clipping herkend wordt.

Ik heb wel wat presets gezien waarbij de clipping iets aangepast is, maar tot nu toe volgens mij alleen in de vorm van volledige Stereo Tool-presets.


Heb je last van te veel declipping? Of te weinig?


Top
   
PostPosted: Sat Dec 31, 2011 3:40 pm 
User avatar

Joined: Sat Dec 24, 2011 11:57 pm
Posts: 36
Location: Strijen,Holland
Quote:
Welkom Gerrie,

Hangt voornamelijk af van je inputmateriaal. De default-setting ('greedy') is gemaakt voor 'normaal' gebruik: Het afspelen van MP3's gemaakt van moderne CD's. Waarbij vaak na clipping nog andere dingen met het geluid gedaan zijn, zodat de geclipte samples niet alleen boven en onder zitten.

Als je alles direct vanaf CD speelt, digitaal, zonder conversie naar MP3, dan is de default-setting waarschijnlijk een beetje te 'greedy', en zou een van de bovenste 2 kunnen volstaan.

Wat je het beste kunt doen: Kijk in de displays of de clipping goed herkend wordt (rood aangegeven, en in de onderste display niet meer geclipped). Want vrijwel het enige wat de presets beinvloeden is hoe de clipping herkend wordt. De naam beschrijft daarbij wat voor soort clipping herkend wordt.

Ik heb wel wat presets gezien waarbij de clipping iets aangepast is, maar tot nu toe volgens mij alleen in de vorm van volledige Stereo Tool-presets.


Heb je last van te veel declipping? Of te weinig?

Dank voor je reply Hans,

Als je wil weten hoe de Routing loopt geef ik hier een korte omschrijving

Sam Broadcaster (geen DSP ,alles op Bypass) > Pipeline 1 > Breakway Live (Plutonium setting op nagenoeg Standaard)> Comp & Wide Winamp Plug-in (op normalized settings> DSP Declipper (Als laatste in De Chain) (Preset Greedy) > Breakaway Live out > Edcast encoder to stream


Ik heb wel redelijk veel rode pieken op de Declipper,maar kwa geluid klink het heerlijk.
Alle mp3's staan op 85/90 db gain.

_________________
Music was my first love........................but not my last

Groet
Gerrie K >>> http://www.radio-vredenburg.nl <<<


Top
   
PostPosted: Sat Dec 31, 2011 9:57 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Hoi Gerrie,

Nou ben ik even compleet in de war. Als ik je beschrijving lees denk ik dat alles precies in de verkeerde volgorde zit. Ik geloof direct dat je zo een eigen sound krijgt... (Nog niet geluisterd, gaat vanavond even niet).

Het doel van SA Perfect Declipper is om distortion die in CD's (algemeen: in het input-signaal) zit te repareren. Daarmee zou het het allereerste ding in de keten moeten zijn.

Breakaway - en Stereo Tool ook, we zijn een soort van "vriendschappelijke concurrenten" - heeft als doel om het geluid constant te houden (zowel qua klankkleur als qua volume), en te limiteren binnen bepaalde grenzen.

Comp&Wide doet zo te zien net zo iets en kan ook de stereo verbreden (Stereo Tool trouwens ook, vandaar de naam, zo is het ding ooit begonnen).

Over het algemeen wordt geadviseerd om niet meerdere producten na elkaar te gebruiken. Hoewel het wellicht een heel eigen klank kan geven - ik ga morgen zeker luisteren want ik ben erg benieuwd hoe dit samenstel klinkt.

Maar dan dit: Ik denk dat de declipper NA Breakaway uiteindelijk niet veel meer doet dan de clipping van Breakaway ongedaan maken. Dat kun je makkelijker - en beter - voor elkaar krijgen door in Breakaway het output-volume te verlagen (niet precies het outputvolume, weet niet hoe dit in BA heet. Maar het max. level moet gelijk blijven, de input van de clipper moet lager zodat je meer dynamiek in het signaal krijgt. Volgens mij is Plutonium een van de presets die juist het hardste clipt, en dat ben je nu met de declipper aan het herstellen - minder clippen is altijd beter dan achteraf herstellen.)


Top
   
PostPosted: Sun Jan 01, 2012 2:46 pm 
User avatar

Joined: Sat Dec 24, 2011 11:57 pm
Posts: 36
Location: Strijen,Holland
Hans,

Al zal ik de Declipper als enigste dsp in Sam Broadcaster zetten dan wordt het Ram geheugen vreselijk opgepept met wel meer dan 50mb,dus die optie heb ik even in de koelkast gezet......

Ik zie het zo,(correct me if i'm wrong)de Declipper kan dan alle Garbage was aan het einde van de chain komt netjes wegzetten voordat het het eindsignaal ingaat in BBL,maar ik zal je mening even afwachten........ik zit dan ook nog steeds in een soort testfase.......dit oor aan deze kant is ook niet gauw tevreden......

Comp and wide heeft hier alleen een normalize funtie......


Gr Gerrie

_________________
Music was my first love........................but not my last

Groet
Gerrie K >>> http://www.radio-vredenburg.nl <<<


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited