All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Sat Jan 15, 2011 5:18 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
Quote:
Op die manier kunnen we de geluidsbewerking binnen de studio houden, het bewerkte signaal naar de Barix streamen die dan rechtstreeks de zender (en stereo- en rdscoder) voedt?
Welke software kan pcm signaal streamen, want ik heb daar tot dusver nog niet veel over terug kunnen vinden.
1. Ja.
2. Geen idee :-(


Top
   
PostPosted: Sun Jan 16, 2011 5:09 pm 

Joined: Thu Jan 13, 2011 2:15 pm
Posts: 8
Alvast heel erg bedankt voor alle hulp, hier kunnen we mee vooruit.
Ondertussen ben ik er achter gekomen dat VLC player ook als streamserver kan dienen.
Ze claimen dat ze elk formaat dat ze kunnen ontvangen ook kunnen streamen, waaronder pcm.
Dat gaat dus ons project voor deze week zijn, een stream opzetten met VLC in pcm.

Keep you informed!


Top
   
PostPosted: Tue Jan 18, 2011 4:38 pm 

Joined: Thu Jan 13, 2011 2:15 pm
Posts: 8
Gaan we er voordeel mee hebben om stereotool op een linuxmachine te draaien?
Wat ik eigenlijk bedoel is of dezelfde computer met een besturingssysteem van linux beter presteert met stereotool...

Voorlopig ziet het er namelijk uit dat de software die we kunnen gebruiken voor de stream van pcm ofwel door windows en linux ondersteund word, ofwel enkel linux.
Overschakeling naar linux is dus een optie die interessanter word als de prestaties er op vooruit gaan.


Top
   
PostPosted: Wed Jan 19, 2011 1:16 am 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11211
De Linux-versie is nog minder uitgebreid dan de Windows versie (bestaat ook pas sinds versie 6.00), bovendien is 'ie met een wat minder efficiente compiler gecompileerd. Dus voor nu zou ik de Windows-versie houden, als er geen andere Linux-voordelen zijn.

Groeten,
Hans


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited