All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Stereo Tool voor Mac
PostPosted: Thu Dec 29, 2016 4:48 pm 

Joined: Mon Jun 22, 2015 2:35 pm
Posts: 43
Beste Hans,

Voor mijn webradiostation maak ik gebruik van Stereo Tool. Alles draait bij mij op een Mac, vanuit Radiologik gaat het geluid via JackOSX naar Stereo Tool en van daaruit naar NiceCast. Er zijn een paar dingetjes die ik even wil delen.

Omdat StereoTool JackOSX nodig heeft, kan ik Radiologik niet naar de laatste versie updaten en moet ik blijven hangen bij de versie die JackOSX ondersteund. Via VST is ook geen optie, omdat NiceCast de Stereo Tool VST plugin niet slikt.

Ook crasht Stereo Tool bij het afsluiten van de applicatie. En na ongeveer 150 uur uitzenden, loopt het geheugen (zo lijkt het) dusdanig vol, dat het systeem bij de eerste de beste handeling vastloopt.

Ik ben nu overgestapt op een virtuele Windows installatie, dit werkt tot nu toe goed. Draait nu zo’n drie dagen.

Zoals je zult begrijpen is dit allemaal geen ideale situatie. Ik hoop dat je er wat mee kunt, om zo Stereo Tool voor de Mac naar een hoger plan te tillen.

Hartelijke groet,
Larry Koelewijn


Top
   
 Post subject: Re: Stereo Tool voor Mac
PostPosted: Thu Dec 29, 2016 5:32 pm 
User avatar

Joined: Tue Sep 15, 2015 12:22 pm
Posts: 362
Hoi Larry,
Quote:
Omdat StereoTool JackOSX nodig heeft, kan ik Radiologik niet naar de laatste versie updaten en moet ik blijven hangen bij de versie die JackOSX ondersteund. Via VST is ook geen optie, omdat NiceCast de Stereo Tool VST plugin niet slikt.
Ik begrijp dit stukje niet helemaal – bedoel je dat Radiologik zelf geen Jack support meer heeft? Kan je in Radiologik niet "jackrouter" als soundcard selecteren?
Quote:
Ook crasht Stereo Tool bij het afsluiten van de applicatie.
Bekend probleem, staat nog op de todo-list. Heeft geen gevolgen voor de processing, gebeurt alleen bij afsluiten.
Quote:
En na ongeveer 150 uur uitzenden, loopt het geheugen (zo lijkt het) dusdanig vol, dat het systeem bij de eerste de beste handeling vastloopt.
Kan je verifiëren dat het inderdaad het geheugen is dat vol zit, en dat niet de applicatie zelf (of in elk geval: de mac-wrapper) vasthangt? In activiteitenweergave kan je 't geheugengebruik zien.
Quote:
Ik ben nu overgestapt op een virtuele Windows installatie, dit werkt tot nu toe goed. Draait nu zo’n drie dagen.
Het probleem is dat ontwikkelen voor de mac een kleine ramp is. Stereo Tool zelf is prima stabiel, maar om de interface op mac werkend te krijgen hebben we een laagje er omheen gebouwd en daar zitten nog wat kreukels in die we eruit moeten strijken. Dat gaat zeker gebeuren, alleen omdat dat nogal wat tijd kost kan ik niet beloven wanneer het zover is. Laat me in elk geval even weten of inderdaad het geheugen volloopt of dat er iets anders aan de hand is, dan kan ik gerichter zoeken.

Mathijs

_________________
Imaging producer & Stereo Tool audio processing consultant


Top
   
 Post subject: Re: Stereo Tool voor Mac
PostPosted: Thu Dec 29, 2016 6:39 pm 

Joined: Mon Jun 22, 2015 2:35 pm
Posts: 43
Hoi Mathijs,

Dank voor je reactie.

De Mountain Lion versie van Radiologik ziet Jackrouter wel, de Capitan/Yosemite/Sierra versie niet. Dit heeft te maken met de nieuwe audio-engine die Radiologik gebruikt. Alleen voor de voorafluistering kun je nog Jackrouter selecteren. Ik zie dat er wel een update is gekomen voor de ML-versie, maar die heeft niet alle functies die de laatste versie wel heeft.

Wat het geheugen betreft, in de activiteitenweergave loopt deze inderdaad flink vol. De app gebruikt dan zo'n 6 GB. Als ik na 100 uur uitzenden kijk, slaat ST eventjes vast en kan dan wel weer door. Het geheugengebruik daalt dan weer, naar ongeveer 1 GB. (Mijn mac heeft 16GB intern geheugen)

Groet,
Larry


Top
   
 Post subject: Re: Stereo Tool voor Mac
PostPosted: Tue Feb 21, 2017 2:32 pm 
User avatar

Joined: Tue Sep 15, 2015 12:22 pm
Posts: 362
Quote:
Hoi Mathijs,

Dank voor je reactie.

De Mountain Lion versie van Radiologik ziet Jackrouter wel, de Capitan/Yosemite/Sierra versie niet. Dit heeft te maken met de nieuwe audio-engine die Radiologik gebruikt. Alleen voor de voorafluistering kun je nog Jackrouter selecteren. Ik zie dat er wel een update is gekomen voor de ML-versie, maar die heeft niet alle functies die de laatste versie wel heeft.

Wat het geheugen betreft, in de activiteitenweergave loopt deze inderdaad flink vol. De app gebruikt dan zo'n 6 GB. Als ik na 100 uur uitzenden kijk, slaat ST eventjes vast en kan dan wel weer door. Het geheugengebruik daalt dan weer, naar ongeveer 1 GB. (Mijn mac heeft 16GB intern geheugen)

Groet,
Larry
Hoi Larry,

Goed nieuws: de mac-versie is weer een stuk beter geworden. Dat wil zeggen:
  • Jack is niet langer nodig, Stereo Tool ondersteunt nu "native" de geluidskaart(en) van je mac
  • Het geheugenprobleem is verholpen (zat inderdaad in de mac-laag), dus lang aan laten staan zou geen probleem meer moeten zijn
  • Een crash bij het afsluiten is verholpen
Ik zag in het beta-topic dat je nog een probleem had bij het opstarten; dat probleem is ook opgelost, de volgende build moet 't doen (komt er straks aan). Als er onverhoopt toch nog problemen zijn met de mac-versie dan horen we dat graag! :)

_________________
Imaging producer & Stereo Tool audio processing consultant


Top
   
 Post subject: Re: Stereo Tool voor Mac
PostPosted: Tue Feb 21, 2017 10:39 pm 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11185
Wordt morgen... ik had de file nog niet vanaf Mathijs' Mac gekopieerd :( en die staat inmiddels uit.


Top
   
 Post subject: Re: Stereo Tool voor Mac
PostPosted: Thu Feb 23, 2017 11:25 am 
User avatar

Joined: Tue Sep 15, 2015 12:22 pm
Posts: 362
Voor de volledigheid: de betreffende beta is nu hier te downloaden.

_________________
Imaging producer & Stereo Tool audio processing consultant


Top
   
 Post subject: Re: Stereo Tool voor Mac
PostPosted: Tue Feb 28, 2017 11:47 pm 

Joined: Mon Jun 22, 2015 2:35 pm
Posts: 43
Hi Mathijs en Hans,

Bedankt!

Ik heb 'm nu een paar dagen proefdraaien op m'n edit Mac. Lijkt goed te gaan.
Ik houd jullie op de hoogte.

Ik heb overigens Loopback aangeschaft, dit biedt veel mogelijkheden voor audio-routing.

Groet,
Larry


Top
   
 Post subject: Re: Stereo Tool voor Mac
PostPosted: Sat Mar 18, 2017 3:00 pm 

Joined: Wed Jan 19, 2011 6:18 pm
Posts: 10
Hoi, ik probeer stereotool werkend te krijgen op mijn mac mini. Heb de beta 8.25 gedownload daar jackosx niet werkt onder siera. 8.25 zou moeten werken zonder jackosx toch? Krijg alleen geen geluid door stereotool. Bij geluidskaart zie ik niets staan, en bij input staat build in input.


Attachments:
Schermafdruk 2017-03-18 15.01.31.png
Schermafdruk 2017-03-18 15.01.31.png [ 23.34 KiB | Viewed 7999 times ]
Schermafdruk 2017-03-18 14.58.43.png
Schermafdruk 2017-03-18 14.58.43.png [ 20.64 KiB | Viewed 7999 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Stereo Tool voor Mac
PostPosted: Sat Mar 18, 2017 4:00 pm 

Joined: Mon Jun 22, 2015 2:35 pm
Posts: 43
En bij output?
Hoe is je verdere configuratie? Gebruik je je mac als stand alone soundprocessor of wil je het geluid van een bron (app) vanaf je mac processen?


Top
   
 Post subject: Re: Stereo Tool voor Mac
PostPosted: Sat Mar 18, 2017 4:43 pm 

Joined: Wed Jan 19, 2011 6:18 pm
Posts: 10
Nee wou het gewoon als stand alone configuratie gebruiken. Bij output staat niets, ik hoor wel de piep elke zoveel minuten omdat ie niet geregistreerd is. Ik wil dus gewoon bv mixxx gebruiken op de mac en dat door stereotool naar de uitgang hebben.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+01:00


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited