All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: stereo tool en ots
PostPosted: Sat Dec 26, 2009 8:53 pm 

Joined: Sat Dec 26, 2009 8:44 pm
Posts: 1
goedendag hans, mag ik me even voorstellen ik ben jack sprenger van de lokale omroep midden limburg zie omroepvox.nl
wij draaien sinds een tijdje met ots op een nieuwe pc met 4 ggb intern geheugen en een intel core quad q9400 met 3.12 ghz snelheid en windows xp
is het mogelijk om hierop goed stereo tools met rds te draaien, we zijn al een tijd opzoek naar een goede rds programma, is dit ook op test basis te verkrijgen voor ik hem koop.

alvast mijn dank voor de reactie. gr jack sprenger


Top
   
 Post subject: Re: stereo tool en ots
PostPosted: Sun Dec 27, 2009 2:54 am 
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Mar 17, 2008 1:40 am
Posts: 11187
Hallo Jack,

Om met de gemakkelijkste te beginnen: Je kunt een versie downloaden en direct uitproberen, met als enige beperking dat elke 12 uur er een gesproken tekst door je signaal komt. (Als dat een probleem is omdat je het langere tijd echt op de zender wilt uitproberen: Ik kan je evt. een tijdelijke key geven).

Qua hardware: Een Q9400 is ruim voldoende om probleemloos te draaien. Je zult wellicht wel een andere geluidskaart aan moeten schaffen, hij moet in ieder geval een samplerate van 192 kHz aankunnen, en dit (vrijwel) ZONDER vervorming uitsturen. Door dat laatste vallen alle kaarten van Creative (SoundBlaster/X-Fi) af!

Verder hangt het af van wat je precies wilt. Wil je ook de audio-processing van Stereo Tool gebruiken? Of alleen een losstaand RDS-signaal genereren en dat elders met de rest combineren?

In geval van ook de audio-processing van Stereo Tool (of van OTS):
Zo te zien kan OTS Winamp-plugins gebruiken. In dat geval zou het volstaan om Stereo Tool als plugin eraan te koppelen, en Stereo Tool de output naar de geluidskaart te laten overnemen (!!!). Zie http://help.stereotool.com/fm_transmitter.shtml voor meer info.

Dit betekent wel dat je uit de PC direct een MPX signaal krijgt, en dus NIETS meer met dat signaal mag doen (behalve wellicht een MPX clipper vlak voor de zender zetten). Alle processing moet dan dus op de pc gebeuren (bijv. in Stereo Tool).

In geval van alleen een los RDS signaal:
Mocht je dat niet willen, dan is een alternatief om de stand alone versie van Stereo Tool te gebruiken, om alleen het RDS signaal te genereren. In dat geval moet je stereo coder wel met een extern gegenereerde pilot-toon kunnen omgaan, want het RDS-signaal gebruikt dezelfde 19 kHz pilot-toon die ook voor het stereo-signaal gebruikt wordt, en moet daar qua fase hard aan gekoppeld zijn.


Top
   
 Post subject: Re: stereo tool en ots
PostPosted: Fri Oct 08, 2010 3:31 am 

Joined: Fri Oct 08, 2010 2:45 am
Posts: 1
Hi guys...
Thanks for the information I gather here in your conversation.
It really helps me a lot even its hard for me to un derstand you used language..
Thanks...how to deal with depression


Top
   
 Post subject: Re: stereo tool en ots
PostPosted: Fri Feb 01, 2013 1:58 pm 

Joined: Thu Jan 31, 2013 12:04 am
Posts: 112
Een beetje laat maar mieschien handig voor een nieuwe lezer.
De plugins die je in otsav kunt gebruiken zijn d eshoutcast en een visual plugin.

anton


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+01:00


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited